Vatikánský chléb štěstí

Zazvonil i telefon. Volala sestřenka a ptala se "Už si slyšela o Vatikánském chlebu štěstí? A pekla jsi ho už?" Odpověď na obě otázky byla NE! Takže jsem hned začala hledat na netu... Z toho, co jsem našla, jsem byla úplně nadšená! Týden se starat o kvásek o který se pak podělím a ze zbytku si upeču chlebík/buchtu. Vysvětlím Vám, jak to celé zhruba funguje.

Vatikánský chléb štěstí se smí péct pouze jednou za život. Sladké kváskové těsto se k Vám dostane darem od nějaké dobré duše a údajně prý v moment, kdy se může něco změnit a vy ho potřebujete. Chléb by měl přinést štěstí celé rodině a tomu, kdo o něj pečoval, splnit jedno přání. Doporučuje se, aby nepřišlo do kontaktu s kovem.

Instrukce se mají předávat s kváskovým těstem, proto je přepisuji doslovně z toho co mi poslala sestřenka.

Pondělí:
Přidejte 250 g cukru a nemíchejte.

Úterý:
Přidejte 250 ml mléka, zamíchejte.

Středa:
Přidejte 250 g polohrubé mouky, zamíchejte.

Čtvrtek:
V průběhu dne třikrát zamíchejte.

Pátek:
Přidejte 250 g cukru, 250 ml mléka a 250 g polohrubé mouky. Promíchejte.

Sobota:
Dobře promíchejte a rozdělte těsto na čtyři díly. Tři můžete už začít distribuovat a nebo počkat do neděle, abyste mohli k těstu přibalit i kousek chleba na ochutnávku.

Neděle:
Předehřejte troubu na 160°C a vyložte si chlebovou či dortovou formu pečícím papírem.

Ke svému dílu těsta přidejte a zamíchejte následující ingredience:
250 ml oleje nebo rozpuštěného másla
250 g polohrubé mouky
1/2 lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody
špetku soli
lžička skořice
3 nastrouhaná jablka
3 šťastná vajíčka
hrst hrozinek
hrst ořechů
50-100 g nasekané čokolády (60-90% kakaa ideálně)
kůru z jednoho bio citrónu
1/2 lžičky mletého zázvoru

Těsto dejte do formy a pečte přibližně 40 minut, v závislosti na formě a tvaru. Otestujte případně špejlí. Často se tento chléb také dělá s čokoládovou polevou, tak pokud vám tato inspirace padla do oka, hurá do toho.

Mě tento recept naprosto nadchl a představa, že jsem si pěstovala a upekla štěstí je prostě skvělá!

Co Vy pekli jste někdy tento chléb? Už se k Vám dostal?

Dejte mi vědět!
Vaše

Komentáře