Tvarohový dort

Původně jsem tvarohový dort pouze pekla dle receptu na cheesecake. Potom jsem však chtěla udělat vláčnější a lehčí verzi. Tak jsem začala experimentovat s želatinou a ztužovači, až jsem našla přesně to co mi vyhovuje. Recept je jednoduchý a rychlý. Můžete si upravit množství cukru dle chuti a ozdobit ho, jak máte rádi. Třeba ovocem nebo klidně čokoládou. Fantazii se meze nekladou. Ostatně já ho pokaždé dělám taky trochu jiný. Někdy přidám skořici, někdy bohatě ozdobím a někdy, když je chuť, ho prostě nechám jen čistý.

Ingredience:

500g plnotučného tvarohu
250g smetany (šlehačka 33% tuku)
200g máslových sušenek
100g másla
1 vejce
Dr.Öetker ztužovač za studena
vanilkový lust
2PL (cca 40g) moučkového cukru

Postup:

Rozemeleme nebo rozdrtíme sušenky, smícháme s rozpuštěným máslem, vejcem a zaděláme těsto. Pokud je těsto příliš suché přidáme trochu vody. Vzniklé lekce lepivé a mazlavé těsto namačkáme do kulaté dortové formy (24 cm) na dno a podél stěny. Dáme péct cca na 10 min při 200°C. Po upečení necháme vychladnout.

Tvaroh, smetanu, cukr a vanilku vyšleháme ručně nebo pomocí robota do tuhého hladkého krému. Vanilku získáme rozříznutím lusku a seškrábnutím semínek. Přidáme dle návodu připravený ztužovač a naplníme vychladlý korpus. Necháme ztuhnout v lednici.

Na závěr zdobíme dle libosti.

TIP

Do tvarohu či korpusu můžete přidat skořici, kakao nebo třeba pomerančovou kůru a hned budete mít nový dort.

Tak dobrou chuť!
Vaše



Komentáře